هیأت رزمندگان اسلام استان چ و ب

این وبلاگ جهت اطلاع رسانی اخبار و برنامه های فرهنگی استان تشکیل گردیده است.

مهمترین پایگاه ها در درون نظام، پایگاه ها مساجدند

امام جمعه شهرکرد در بازدید از دهمین مرحله جمع آوری و توریع کمک های مومنانه درمسجدجامع شهرکرد گفت: امروز مهمترین پایگاه ها در درون نظام جمهوری اسلامی، پایگاه ها مساجدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام استان چهارمحال و بختیاری؛

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد با حضور در مسجد جامع شهرکرد از مراحل تهیه و تقدیم کمک های مومنانه به نیازمندان و خدمات علمی و فرهنگی بازدید کرد.

حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام با تشکر از برادران و خواهران و مجموعه های فعال در مسجدجامع شهرکرد گفت: بحمدالله مسجدجامع انصافا خوش درخشیده در عرصه های خدمات، چه فرهنگی و چه خدمات اجتماعی و در حقیقت آنچه که شآن، جایگاه و منزلت مسجدجامع هست، امروز بحمدالله می بینیم بروز و ظهور دارد و این مهم است.

امام جمعه شهرکرد به جایگاه مساجد جامع اشاره کرد و افزود: مسجدجامع معمولا در هر شهری حقش این است که جامعیت خودش را در همه عرصه ها نشان بدهد، هم در عرصه های تبلیغی، معرفتی، ارشادی و هم در عرصه های خدماتی و پیوند بخشی به جامعه ، ساماندهی امور و رفع مشکلات نیازمندان و امسال اینها.

نماینده ولی فقیه در استان به نقش مساجد در خدمت رسانی به مردم در عرصه های مختلف اشاره کرد و اظهار داشت:  هرجایی که احساس می شود خلایی وجود دارد مساجد حضور پیدا می کنند واین خلاء ها را برطرف می کنند ، خوب ما می شنویم  الحمدالله، می بینیم و معمولا رصد می کنم برنامه ها را ، انصافا یکی از مساجد فعالمان در شهرکرد، مسجدجامع هست.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام  به فعالیت های مسجدجامع  شهرکرد اشاره کرد و ادامه داد: بحمدالله  خداوند متعال این توفیق را داده  عزیزانی که در اینجا فعال هستند و پایگاهی که وجود داره ، جوانهایی که اینجا هستند  من از سالهای اولی آمدم یکی از جاهای که بازدید داشتم ، کتابخانه و مجموعه جوانانی که اینجا فعال بودند، این در ذهنم به عنوان یک مسئله زیبا و ارزشمند مانده و همچنان هم هست و الحمدالله می بینیم روز به روز هم بیشتر شده و این واقعا جای تقدیره ، خداوند بر توفیقات بیفزاید و همچنان شاهد باشیم که همین حرکت ها و همین فعالیت ها روز به روز بیشتر ، تا مردم بهره مند بشوند.

نماینده ولی فقیه در استان اظهار داشت: امروز مهمترین پایگاه هادر درون نظام جمهوری اسلامی، پایگاه ها مساجدند، که هر مقدار مساجد قدرت پیدا بکنند، انقلاب از مسجد شروع شده باید هم از طریق مسجد ادامه پیدا کنند و باید از مسجد هم به مقصد برسد به حول و قوه الهی، لذا مساجد هر چه فعال بشود کمک کرده به اهداف نورانی انقلاب ، انشاالله موفق و موید باشد.

 در آغاز این دیدار عضو هیأت رزمندگان اسلام استان با گرامیداشت چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به ارائه گزارش بخشی از اقدامات مجموعه فرهنگی مسجدجامع شهرکرد پرداخت و گفت: ۱۶۱۵ خانواده تحت پوشش هستند که در سال جاری ۵۶۸۴ مورد مراجعه برای دریافت کمک های مومنانه و سایر خدمات فرهنگی داشتند.

مرتضی سجادی به خدمات ارائه شده به ایتام و نیازمندان اشاره کرد و افزود: با شیوع بیماری منحوس کرونا  ۸۶۴۸ مورد خدمات رسانی انجام شده و ۱۸۳ دانش آموز تحت پوشش قرار گرفتند.

جانشین پایگاه شهدا مسجدجامع شهرکرد ادامه داد: در مراسم جشن عاطفه ها ۱۱۴ میلیون و ۸۳۸ هزار و ۸۳۰ تومان جمع  و قدیم واجدین شرایط شده است.

عضو هیأت رزمندگان اسلام استان با تقدیر از خیرین عزیز که در همه مراحل به یاری ایتام ، نیازمندان و آسیب دیدگان از کووید ۱۹ شتافتند گفت: در سال جاری مبلغ یک میلیارد و ۳۸میلیون دویست چهل هزار و ۳۸۰تومان کمک های مومنانه ، به صورت نقدی ، پوشاک ، سبد میوه ، سبد کالا، ذبح  قربانی و تقدیم گوشت گرم ، مرغ و … تقدیم به نیاز مندان شده است.

این مراسم را از دریچه دوربین با هم نگاه کنیم…

عکاس: محمدحسین توسلی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی